tiistai 12. huhtikuuta 2011

suolainen tiistai

Woaah, ihana Puola! Ihana!

Mulla ei ole ollut aikaisemmin minkäänlaista tunteiden paloa lähteä Puolaan. Mulla on muutama puolalainen kaveri, mutta nekään eivät oo onnistuneet saamaan mulle Puola-paloa aikaiseksi. Mulla ei yksinkertaisesti ole ollut Puolasta minkäänlaista mielipidettä tai halua edes lähteä tänne - täällä ei ole koskaan ollut mitään erityisesti mua kiinnostavaa tai jännittävää.

Niin no, ehkä juuri siksi oon saanu niin kovasti nenilleni täällä..

Ensinnäkin, puolalaiset ihmiset. Miten nää voi olla näin mahtavia?! Mulla ei ollu minkäänlaista käsitystä siitä, että varmasti eräät euroopan mukavimmat ihmiset asustelee Puolassa! En voi tajuta miten nää kaikki on niin hymyileväisiä, iloisia, kohteliaita ja ihania. Oon niin yllättyny, etten enää edes tajua. Mä vaan toistelen koko ajan fraasia "I love this country!" ja Jenn peesaa. Ei tästä voi olla muuta mieltä.

Ja miehet. No, oon aina kuolannu slaavityylisten miesten perään mut täällä puolassa mä oon juurikin päättäny haluta puolalaisen miehen! Näissä pojissa täällä on jotaki, joka kovasti vetoaa meikäläiseen. Hmm, pitää kai alkaa toimimaan, en oo täällä enää turhan kauan!

Ja rakennukset. Kaikki on kovin kaunista, tosin voin puhua vaan Krakovan puolesta, jota on muutenki kaikki kehuneet. Muualla Puolassa on kuulemma aika rumaa :D mutta siitähän mä en toistaiseksi tiedä mitään. Ehkä myöhemmin tällä viikolla! Kommentoin kun näen, tosin mä uskon pitäväni kaikesta muustakin. Tällä hetkellä en näe sitä mahdolliseksi, etten tykkäis joka asiasta.

(no okei, rehellisyyden nimissä, on yks aivan kamala asia mihin törmään täällä päivittäin: joku outo puolalainen kampaus!! Erityisesti naisilla. En ole kehdannu ottaa niistä nupeista kuvia tai mitään, ei niitä löydy googlellakaan, mitä en kyllä ihmettele... Se on siis sellanen tukkatyyli ku esimerkiksi munkeilla on. Semmonen outo tosi tosi lyhyt polkkatukka :D Mikä on oikeasti aivan järkyttävän tollon näkönen. Luulin ensin kauan aikaa, että ne tyypit joilla on sellanen tukka ois miehiä. No, väärin luulin. Ollaan mietitty, että onkohan semmonen tukka vain lesboilla. Toistaiseksi ei olla tultu mietiskelyissämme tuloksiin. Kerron jos tullaan, tai linkitän kuvan jos saan nauhalle :D)

Eilinen päivä vaan shoppailtiin. Täällä on ihan hirvittävä määrä tosi kivoja kauppoja, jotka myy kaikenlaista kampetta halvalla. (oon jotakuinki selvittäny zlotyn arvon ja tullu siihen tulokseen, että hinnat ei päätä huimaa) Mä pääsin taas KFC:hen ja olin tyytyväinen elämääni! (mä reissaan vaan päästäkseni kfc:hen, okei, myönnetään. en ikinä lähtis mihinkään suomesta jos siellä ois kfc!)

Tänään me käytiin suolakaivoksilla. Bussi 304 vei meidät sinne tosi kätevästi ja pööpöiltiin siellä muutama tunti. Suolakaivokset oli näkemisen arvoiset, ja todettiin koko homma aidoksi vielä nuolaisemalla seiniä. Kyllä,  luitte oikein. Nuolaisemalla seiniä. Suolaiselta maistui. En tiiä oliko sen takia, että kaikki turistit oli lähminy niitä hikisillä käsillään vai mitä, mut :D siitä viis, oonki jo valmiiksi sairas!

No, huomenna matka jatkuu kohti kaupunkia X. Suunnitelmat on tässä vähän auki, ku me kumpiki ollaan aika huonoja päättämään ja suunnittelemaan tulevaisuudestamme :D Katotaan mihin päädytään!

2 kommenttia: