sunnuntai 10. huhtikuuta 2011

norja-neitsyys

Nyt on sit käyty Norjassakin - maassa, jota oon ikään kuin vahingossa ilmeisesti onnistellu välttämään vuositolkulla. Nyt on kuitenki tääki nähty, eipä tarvi enää uudelleen ikinä tulla ja pääsen silti pätemään reissuillani! ;D

Eilen riekuin Tampereella valomerkkiin saakka ja tänä aamuna mun piti mennä bussilla Pirkkalan lentoasemalle. Paino sanalla "piti". Eihän sunnuntaiaamuna mitään helvetin julkisia kulkenu ja menin sit taksilla - 33 euroa kustansi tämä lysti. Siis miettikää, mun neljä tätä reissua koskevaa lentoa makso jonku reilut 50e... Ja sit joudun laittaan 33 euroa siihen, että pääsen 17 kilometriä johonki suuntaan. Naurattaa tän asian surkuhupaisuus niin paljon, että unohdan melkein itkeä.

No, ainakin mä pääsin siis koneeseen ja Norjaan ongelmitta. Tää nimenomainen kenttä missä nyt oon on nimeltään Rygge, ja täältä on noin 100 km Osloon. (mikäli olen oikein ymmärtäny) Tää kenttä on hurjan mukava ja täällä on muun muassa ilmainen leijaileva internet joka kolkassa. Joo, eli jokainen nörtti tänne vaan feishbuukkailemaan, ei tarvi paljon kontaktoida ulkomaailmaa!

Mut vaikka ois kuinka kiva kenttä, on aika vaikeaa saada kulumaan täällä kokonainen päivä. Siksipä mä kysyinki infotädiltä neuvoa siitä, mihin suuntaan motaria pitää kääppiä että pääsee näkeen sitä Norjaa! No, vuonot nyt on ikävä kyllä vissiin vähän toisessa suunnassa, mut onneksi täti tiesi kertoa, että pari kilometriä taivaltamalla pääsen pieneen maalaiskylään nimeltänsä juurikin tää Rygge. Noin 10 kilometrin päässä ois isompi Moss, mut mä en jaksanu arpoa sunnuntain bussivuoroja sinne, joten valitsin Ryggen. 

Matka oli mukava lampsia, koska täällä on jo aivan kesä. T-paita päällä kävelin loputtomalta tuntuvaa moottoritien sivua ja lopulta löysin kuin löysinkin tän kyseisen "maalaiskylän". Kävelymatkaa suuntaansa kertyi varmaan noin pari kilometriä. Noh, se Rygge sit... se oli ku norjalainen Salla. :D Uskaltauduin paikalliseen kauppaanki, musta alkaa kuoriutua taas tää urhea reissunainen esiin! Tähän jaan esimerkkinä käymäni keskustelun:

Myyjä: Hello!
meikä: heJJ!
myyjä: bolsa?
meikä: neJJ!
myyjä: gghgfkdkjjgth kroonor!
meikä: ....................
meikä: takkk!

eli kävin täysin norjalaisesta! siihen saakka siis, ku huomasin että mun ostamassa salaattipaketissa oli reikä ja jouduin meneen takaisin ja kysyyn englanniksi että voisinko mä vaihtaa sen paketin.. Mut silti! melkeen uskottava esitys!

Nyt istuskelen lunkisti taxfree-kauppaa kaihoisasti katsellen ja odottelen lennon lähtöä. Otin tuossa pienet nokkaunetkin penkeillä nukkuen. Kun mä nukahdin siihen, mun ympärillä ei ollu ketään. Ku heräsin omaan unissapuhumiseeni (KYLLÄ!) ni tajusin, että totta kai siinä ympärillä oli ihmisiä ihan joka penkillä. Tuijottelivat mua hiljaa ja hartaasti, ilmeisesti olin huudellu jo tovin siinä sitten.. No, ei se auttanu ku koota itsensä, häpeänsä ja paeta paikalta. 

Mun ja Jenniferin tapaaminen alkaa näyttää yhä todennäköisemmältä. Siis siitäki huolimatta, että Jenniferillä ei ole saldoa soittaa mulle ja mulla on puhelin rikki.... Enkä mä oikeastaan varsinaisesti ees tiedä mikä raha Puolassa on käytössä, puhumattakaan sen kurssista tai muustakaan. Tai edes siitä onko mulla itelläkään edes rahaa enää tilillä..

Mut eihän se Krakova nyt niin iso voi olla, kyllä sieltä nyt frendinsä löytää vaikka käsikopelolla ja aina voi pummata minkä jaksaa!

PS: Tää nestemäisten tavaroiden pakkailu noihin vitun minigrip-pusseihin on aivan jotenki skitsoa ja irrationaalista :D Meikä hajoaa sen hassuuteen. Jossaki keskustelufoorumilla oli hyvää keskustelua tästä, että miksi tätä touhu edes on olemassa ja voi hyvin.  "Siksi, että muutama muslimi yritti viedä nestemäisiä pommiaineksia mehupulloissa koneeseen ja valmistaa niistä pommi koneen ollessa ilmassa. Onneksi jäivät kiinni ja tästä nyt pääsee nauttimaan koko muu lentomatkustajien joukko."  Sit joku tähdentää, että ei muslimi, ku terroristi. Sit ne tappelee tuosta faktasta jonku aikaa että mikä ja kuka se nyt oli. Sit jollaki välähtää: "mutta voihan siinä pikkupussissa tuoda vaikka 10 henkilöä nesteitä ja sitten koneessa yhdistää nesteensä." :D mä oon oikeasti ehkä vähän väsyny, ku nauran tätä täällä yksinäni lähestulkoon... no, nesteet silmissä :D mäki taidan lähteä yhdistämään nesteitä tonne kilometrien korkeuksiin...

PS: Tein eilen debyyttiesiintymiseni huuliharpun kanssa. Vastaanotto oli kannustava ja kansanmusiikkikiertueeni jatkaa siis kohti itäistä eurooppaa! (kansanmusiikki lähinnä siksi, etten toistaiseksi osaa soittaa minkään muun kuuloista musiikkia tuolla laitteella) Läpivalaisulaitteen nainen halusi tutkia huuliharppua laukustani lähemmin, koska se oli "näyttänyt laitteessa oudolta". Vähän varmaan ku mä, paitsi että mua ei halunnu söpö tullipoika ikävä kyllä tutkia yhtään lähemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti