torstai 27. lokakuuta 2011

roses are red, this thesis makes me blue - die die dieeee!

On vaikea sanoa, mistä mä kaivoin esiin päivämäärän 9.12.2011. Sen mä kuitenkin jostain tongin ja mietiskelin, että wau - siinä se nyt olis, opinnäytetyön viimeinen palautuspäivä ja valmistuisin aiotusti jouluksi. 9.12 - sinnehän on ihan kivasti aikaa! Mukavasti ehtii kaiken tehdä tässä, ilman hullua painetta ja kiirettä. Ehtii käydä töissä ja mukavasti marraskuun lopulla vois tuolla pyytämälläni vapaaviikolla käydä reissussa tekeen opinnäytetyön produktio-osuus, matkailureportaasi, jossain kauempana maailmalla.

Eilen oli mun vapaailta. Kävin ystäväni luona saunassa ja hengähtämässä. Kuorin juuri porkkanaa, ku ystäväni ystävänäni ystävällisesti sen tokaisi niin, että mun porkkanankuorinta hyytyi noin 20 minuutiksi niille sijoilleen: opinnäytetyön deadline on 14.11, mikäli mielin aiotusti valmistua jouluksi.

Tuota.... Sinne on 18 päivää aikaa. 18 päivää. Alle kolme viikkoa. Mulla on koossa 10 sivua oletetuista 40 sivusta, eikä produktiolle edes haettu tuotantolupaa. 18 päivää.

Tänään aamun valjettua hyppäsin autoon kuin Zorro ja kiidin läpi harmaan Oulun, yli Joutsensillan ja ali ylikulkusiltojen kohti koulua. Koulun pihalla oli epäilyttävän helppo löytää parkkipaikka, jolloin muistinkin jotain hälyyttävää ja tärkeää; voi vittu, SYYSLOMA. Ei jumalauta. Juuri tähän väliin. Syysloma. Ihmiset on lomalla, kun mun elämässä mikään ei ole hetkeäkään viitannut siihen, että lomasta olis jälkeäkään. Opettajien työhuoneet olivat lukossa, kahvilat kiinni ja ubinäytöt pimeinä. Bravo. BRA-VITUN-VO!

On hetkiä. Monenlaisia hetkiä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti